imobilajzer

Imobilaizers (Imobilizators) — elektronisko pretaizdzīšanas ierīču veids. Paredzēts, lai droši bloķētu dažus automašīnas moduļus. Imobilaizera galvenais uzdevums ir novērst aizdzīšanas mēģinājumus.  Pareizi izvēlēts un profesionāli mūsu servisā uzstādīts imobilaizers var kļūt par nopietnu traucēkli autozaglim. Tas iekļaujas elektroniskajā daļā un ir neliela izmēra, pateicoties tam to ir sarežģīti atrast un apiet. Imobilaizerus ir pieņemts dalīt tipos: kontakta, bezkontakta un  stacionārais.  Izmantojot papildus ierīces (piemēram, elektromagnētiskos vārstus), ir iespējama neelektronisko sistēmu bloķēšana.

Lielākajai daļai mūsdienu automašīnu ir stacionārais imobilaizeris, ko ir uzstādījis autoražotājs. Stacionārajā imobilaizerī bloķēšana notiek bez releja palīdzības. Pati ierīce fiziski un ar programmu ir piesaistīta dzinēja iešprices kontrolierim, tāpēc bez atļaujošā signāla saņemšanas kontrolieris pats nepalaidīs auto dzinēju un neuzturēs tā darbību. Citiem vārdiem, bloķēšana notiek nevis fiziski, bet programmas līmenī pašai dzinēja kontroles sistēmai.

Ir tādi imobilaizeri, kas strādā bez elektrisko ķēžu pārrāvuma – CAN imobilaizeri. Dzinēja darba bloķēšana notiek, nosūtot noteikta satura ziņas caur CAN (Controller Area Network) automašīnās riepām, tādā veidā radot traucējumus.

Imobilaizera ieslēgšanai un izslēgšanai ir jābūt pieejamai tikai automašīnas īpašniekam. Kā likums, šim mērķim ir nepieciešama elektroniskā koda atslēga. Mazāk izplatīti ir modeļi ar manuālu koda ievadīšanu. Pirms startēt automašīnu, īpašniekam ir jāievieto koda atslēga īpašā ligzdā, ar to nodrošinot imobilaizera sistēmai koda nolasīšanu un bloķēšanas ieslēgšanu, vai arī ir jānovieto elektroniskais čips imobilaizera sistēmas antenas darbības zonā. Sistēmās ar manuālo koda ievadi tam, lai ieslēgtu imobilaizeri, ir nepieciešams ievadīt īpašnieka uzstādīto kodu.

Imobilaizera sabojāšanas gadījumā vai nesankcionētas atslēgšanas gadījumā automašīnas sistēmas paliek bloķētas.

Gandrīz visiem imobilaizeru tipiem ir automātiski iestatījumi apsardzei pēc noteikta laika beigām, kad īpašnieks nav veicis nekādas darbības ar automašīnu. 

Standarta imobilaizeris sastāv no divām pamatsastāvdaļām:

- vadības bloka, kas ir tā centrs, no kura pienāk signāli par nepieciešamību aktivizēt visu sistēmu;

- atslēgas, kas atrodas pie automašīnas īpašnieka un kuru atpazīst vadības bloks. Atsevišķos gadījumos autorizācija notiek, ievadot slepeno paroli caur automašīnas stacionārajām pogām.

Papildus (nestacionārais) imobilaizeris atšķiras ar elektromagnētiskā releja esamību, ar kura palīdzību tiek veikts elektrisko ķēžu pārrāvums, ja kāds ielaužas automašīnā, kā arī ar papildus antenu un papildus čipu.

Preču katalogs Šeit.